Інклюзія укр.мова



5 клас
21.05 ЧЕТВЕР
Тема: Фонетика Графіка. Орфоепія. Орфографія. Повторення вивченого

Перегляньте відео та повторіть основні моменти:


Д/з: повторити правила §25-44


19.05 ВІВТОРОК
Тема: Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Будова слова.  Орфографія»


Плакат "Будова слова". НУШ., цена 28 грн., купить в Тернополе ...
   Вправа 1
«Чи правда, що...» Дайте відповідь одним словом так чи ні.
  1. Основа слова — це частина слова із закінченням?
  2. Суфікс – значуща частина слова, що стоїть після кореня?
  3. За допомогою кореня утворюються нові слова?
  4. Префікс — частина слова, що стоїть після кореня?

Вправа 2
Гра «Хто я?». Відгадайте загадки.
1) Мій корінь пошукайте в лісі,
а префікс мій прабабця має.      
2)    Префікс мій вказує на наближення,
а корінь має здатність рости.  
3)    Корінь слова «рвати»
заплутався із префіксом прі-.


Написання префіксів пре-, при-, прі-. | Тест з української мови ...
Вправа 3
Вставте пропущені букви, орфограми підкресліть.
Пр…крити,  пр…милий,  ро…фарбувати,   …клеїти.

Д/З

Повторити правила §17-22;  вправа 518.


18.05 ПОНЕДІЛОК
Тема: ЛЕКСИКОЛОГІЯ. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО 

Презентація з української мови 5 клас на тему "Групи слів за ...

Вправа 1. Гра «Знайди «зайве» слово»
З кожного рядка знайдіть і випишіть слово, яке не є синонімом до інших слів.
1. Говорить, розмовляє, регоче, базікає, мимрить, гомонить.
2. Чуйний, співчутливий, доброзичливий, щирий, щедрий,людяний.
3. Чемний, ґречний, тихий,вихований, тактовний, обхідливий.
4. Гарний, яскравий, файний, привабливий, красивий.
5. Зрозуміти, збагнути, втямити, відібрати, уторопати.
6. Сміливий, хоробрий, відважний, бундючний.

Вправа 2
Презентація "Синоніми та антоніми в українській мові", позаурочна ...
Презентація з української мови 5 клас на тему "Групи слів за ...
       
   Визначити пару слів за значенням.
Зразок: Білий, чорний квадрат - антоніми.
1. Ключ від дверей, журавлиний ключ 
2. Йти, шкандибати
3. Оселедець у козака, рибина 

Д/З
1. Повторіть правила §8-14 у підручнику.
2.Відновіть прислів’я. Які слова пропущені? Як їх можна назвати?
Важко в навчанні, але ... в роботі.
Маленька праця краща за ... безділля.
М’яко стелить, та ... спати.
Що вранці не зробиш, то ... не наздоженеш.
На чорній землі... хліб родить.


14.05 ЧЕТВЕР
Тема: "Контрольна робота з теми "Складне речення. Пряма мова. Діалог"

Інструкція:
1. Контрольна робота відкрита лише сьогодні до кінця дня.
2. Якщо у вас є певні причини, чому ви не можете виконати сьогодні, обов`язково повідомте мене, в іншому випадку отримаєте негативну оцінку.
3. Проходити лише один раз.
4. Час виконання - 45 хв.
5.1-6 завдання (по 1 балу), 7-9 завдання (по 2 бали, можлива частково правильна відповідь).

Повторіть правила та конспект.
Переходьте за посиланням ➨ Контрольна 5-б клас. Вводьте прізвище та ім`я (у називному відмінку) та приступайте до виконання контрольної роботи.
Нехай щастить!



12.05 ВІВТОРОК

Тема: ДІАЛОГ

Знання цієї теми стануть у пригоді на кожному кроці: у супермаркеті, у школі, при телефонній розмові з друзями.
Уважно прочитайте, як правильно записувати діалог  та як вести діалог усно (адже спілкування буває усним і писемним).

Переходьте сюди та заглядайте у кожне віконечко → Діалог 5 клас

Домашнє завдання ви також знайдете там. Звертаю увагу, що наступного уроку контрольна робота.



07.05 ЧЕТВЕР

Тема уроку: ПРЯМА МОВА
Натискай сюди ➡️  Пряма мова
Переглядай відео, вивчай картинки та спробуй виконати тести.



05.05 ВІВТОРОК

Тема: ВИДІЛЕННЯ ВСТАВНИХ СЛІВ НА ПИСЬМІ
1. Повтори правила §58

2. Запиши речення, дібравши замість крапок вставні слова .
1. Весна – це …найкраща пора року.
2. З цим погодяться … всі .
3. Весна … днем красна.
4. Скоро зацвітуть сади, але… вночі можливі заморозки.
5. … треба підготуватися, щоб вчасно захистити цвіт.
6. Пізня весна… дарує  сухе погоже літо.

3.Зверни увагу!
  Якщо слово в реченні відповідає на питання — то воно не вставне і виділяти його комами не можна; якщо ж не відповідає — то воно вставне і його виділяємо комами.

Речення зі вставними словами, словосполученнями та реченнями ...

Питання до слів ставимо такі:
як? — справді, взагалі, таким чином, навпаки, очевидно, безперечно, певно;
коли? — нарешті, зрештою;
як часто? — звичайно;
з якою метою? — на щастя.
1. Поки живий, я хочу [як?] справді жити. (І. Франко.)
2. Справді [ствердження, що це правда], добре сміється той, хто сміється останній.
3. Видно [присудок] шляхи полтавськії і славну Полтаву. (І. Котляревський.)
4. Видно [можна замінити - мабуть], було вже пізно, бо ніде по хатах не світилося. (Панас Мирний.)

Д/З
§ 58 впр 458 (речення до кожної групи складаємо письмово).



04.05 ПОНЕДІЛОК

Тема: Вставні слова


1. Переглянь відео
2. Вивчи правила §58
3. Доповни подані речення вставними словами:
Він не встигне прибігти до школи до дзвоника.
Яна була радісною.
Ти вже закінчив прибирання

ВСТАВНІ СЛОВА МОЖНА ВИКИНУТИ З РЕЧЕННЯ. І БЕЗ НИХ МИ ЗРОЗУМІЄМО ТЕ, ЩО НАМ ХОЧУТЬ СКАЗАТИ.

Д/з
§ 58 впр 457 (письмово).


30.04 ЧЕТВЕР

Тема: РОЗДІЛОВІ ЗНАКИ ПРИ ЗВЕРТАННІ
Переглянь відео та виконай усі завдання уроку:



Д/з Впр 457, правила параграф 57


28.04 ВІВТОРОК

Тема: ЗВЕРТАННЯ

1. Пригадай вивчений матеріал про звертання:
The Perfect Lesson by pet2016natalia on emaze
2. Перепиши текст, замінюючи картинки словами:
д/з
Перебудуй 3 речення з тексту вище так, щоб у них були звертання.




27.04 ПОНЕДІЛОК

Тема: ЗВЕРТАННЯ

1. Прочитай у підручнику правила параграфа 57 ст. 167
2. Переглянь відео та виконай усі завдання з відео:

д/з
вивчи правила та виконай впр 452.



23.04 ЧЕТВЕР 

Тема уроку: ПОВТОРЕННЯ ПРО КЛИЧНИЙ ВІДМІНОК

Переглянь фото:
Детская дружба


Вправа 1
Напиши відповіді на питання:
1) Що на ньому зображено?
2) Як звати твого друга?
3) Як ти його кличеш?

ЗВЕРНИ УВАГУ!
Якщо ми до когось звертаємось, ми використовуємо кличний відмінок.
Усе про кличний відмінок - ALMA School

Вправа 2
Запиши у кличному відмінку наступні слова:
Зразок: друг - друже
Мама, школа, вчитель, сусід, учень, син, Петро, директор.

Д/З
Склади три речення, у яких слова "мова", "Назар", "вихователь" були б у кличному відмінку.



16.04 ЧЕТВЕР МОВА 


Тема уроку: 
АУДІЮВАННЯ

1. Прочитайте:
Мовленнєва діяльність включає чотири  види – аудіювання (слухання й розуміння), читання, говоріння і письмо. Той, хто говорить або пише (мовець), вкладає певний зміст у власне, самостійно створене висловлювання. Той, хто слухає або читає (адресат мовлення), вилучає зміст із створеного кимось висловлювання.

Кожен із чотирьох видів мовленнєвої діяльності  включає в себе три частини. Передовсім  мовець або адресат мовлення має зрозуміти, з якою метою він вступає у спілкування (навіщо він це слухатиме, говоритиме і т.ін.). Друга частина – це сприйняття і розуміння закладеної у висловлювання інформації. І, нарешті, третя частина – виконавча. Це сприйняття на основі отриманої інформації рішення, що найчастіше супроводжується наступним говорінням або письмом.

Сприймання і розуміння  усного мовлення забезпечує такий вид мовленнєвої діяльності, як аудіювання. Аудіювання є основою спілкування.

Види аудіювання. Навчальне аудіювання тексту. Презентація

Д/з 
Написати 3-4 речення про Великдень


14.04 ВІІВТОРОК
Підсумковий тест з теми «Члени речення»
(містить питання з одним і кількома варіантами відповідей, із знаходженням відповідностей)

1. Усі члени речення поділяються на:
а) головні та другорядні;
б) самостійні та службові;
в) самостійні та службові.

2. До головних членів речення належать:
а) присудок;
б) додаток;
в) підмет;
г) обставина;
д) означення.

3. Яке значення мають головні члени речення?
а) передають додаткову уточнюючу інформацію;
б) стверджують певну думку;
в) містять основний зміст речення.

4. Які члени речення належать до другорядних?
а) присудок;
б) додаток;
в) підмет;
г) обставина;
д) означення.

5. Закінчіть визначення: Означення – це другорядний член речення, який...
а) вказує на ознаку предмета і відповідає на питання який? чий?
б) вказує на предмет і відповідає на питання хто? що?
в) вказує на ознаку дії предмета і відповідає на питання скільки?

6. Оберіть правильний варіант відповіді на питання: Що таке додаток?
а) другорядний член речення, який вказує на предмет і відповідає на питання хто? що?;
б) другорядний член речення, який вказує на предмет і відповідає на питання непрямих відмінків (усі, крім називного);
в) другорядний член речення, який вказує на дію предмета і відповідає на питання що робить? що зробить?

7. Оберіть правильне закінчення визначення: Обставина – це другорядний член речення, який...
а) вказує на ознаку предмета і відповідає на питання який? чий?;
б) вказує на обставини дії (мету, причину, місце, час і т.д.) і відповідає на питання де? куди? звідки? чому? яким способом?;
в) вказує на предмет і відповідає на питання непрямих відмінків (усі, крім називного).

8. Встановіть відповідність між членами речення і способами їх вираження. члени речення                     спосіб вираження члена речення
1) підмет                              а) дієслово
2) присудок                         б) прислівник, іменник
3) додаток                            в) іменник, займенник у Н.в.
4) означення                        г) іменник, займенник у непрямому відмінку
                                                  (усі, крім називного)
5) обставина                        д) прикметник, займенник, іменник

Д/З
Виконати впр 423 ст 157 з підручника.

13.04 ПОНЕДІЛОК
Тема уроку: "Узагальнення вивченого про словосполучення"
Вправа 1
Доберіть до поданих слів інші слова так, щоб вийшло словосполучення:
телефон, погода, вірш, навчатися, зелений, тихо.


Вправа 2
У поданих словосполученнях виділіть головне і залежне слово і вкажіть, якими частинами вони виражені за зразком:
СЛОВОСПОЛУЧЕННЯ. ГОЛОВНЕ Й ЗАЛЕЖНЕ СЛОВА В СЛОВОСПОЛУЧЕННІ ...
Берег озера, глибина моря, сусідська дитина, , учнівсткі книжки, тримати ручку, збирати яблука, краса природи, кущ троянд.
Вправа 3
Дайте відповідь на питання:
1.Що точніше називає предмет, дію або ознаку – слово чи словосполучення?
2.Чи рівноправні  у словосполученні слова? Як визначити слово головне та залежне?

д/з
Прочитати загадки, відгадати їх. Із речень виписати 4-5 словосполучень, у кожному визначити головне й залежне слово (як у зразку у вправі 2). Визначити, якими частинами мови виражене кожне слово. 

1. Червоний гість дерево їсть. 2. Увечері вмирає, а зранку оживає. 3. Ой за полем, за горами золота нагайка в’ється. 4. Кольорове коромисло через річку повисло. 5. Чорна корова, золоте теля.



09.04 ЧЕТВЕР МОВА
Тема: ОБСТАВИНА

Обставина – це другорядний член речення, що означає різні ознаку дії (місце, час, причину, мету, спосіб або ступінь дії) і відповідає на питання як? де? коли? куди? звідки? чому? з якою метою? Обставини найчастіше у реченні виражаються прислівниками або іменниками у непрямих відмінках з прийменниками._ . _ . _ . _ . _
Опівночі земля стугоніла. 
          Земля стугоніла (коли?) опівночі.
Діти дружно співали пісні. 
          Діти співали (як?) дружно.


Вправа 1
Прочитайте текст, визначте обставини. Поясніть, як ви їх розпізнаєте.
1. Раптом посадка скінчилася. (Ю. Мушкетик)
2. Він копав швидко і завзято. (Ю. Мушкетик)
3. Мене від страху покидали сили.(П. Дорошко)
4. Улянка пішла навпростець. (О. Донченко)
5. Надворі летіло павутиння. (І. Нечуй-Левицький)
6. Сонце сховалося за хмари. (М. Коцюбинський)

Вправа 2
Запишіть речення, на місці крапок вставте обставини, що відповідають на вказані питання Зразок: Березень підкрався (як?) несподівано.. 
Якось (коли?) …. дмухнув теплий вологий вітер.
Цілу ніч він шумів голим гіллям (де?) … . 
(Коли?) … почався рясний дощ. 
(Коли?) … ночі довшають . 
Дітям стало (як?) … .

Д/з
доповнити речення словами з довідки. Якими другорядними членами речення є вставлені слова? Підкреслити як член речення.
Займався на сході … ранок. У … безодні неба танули … зірочки. А … обрій усе розгорявся … вогнями. Раптом звідти бризнула … іскорка. І ще одна, і ще. А за ними визирнув … край … кола. Сходило … сонечко.
Слова для довідок: далекий, миготливий, погожий, синій, рожевий, червоний, вогняний, яскравий, ясний.


07.04 ВІВТОРОК МОВА
Тема: ОЗНАЧЕННЯ
1. Переглянь урок з української мови о 10:00 на каналі ПлюсПлюс або 112Україна (вівторок, середа, четвер) або в інтернеті на сайті МОН
2. Вивчити напам‘ять:

3. Прочитати, на місці крапок уставляючи  означення. Зясувати,  якими частинами мови їх виражено (записати над словом).
На Дніпрі я мав  …  куточок. Тут я любив вудити рибу.  Навколо росли  осики і … верби. Далі йшов … дубняк. Місцями траплялись … берези, … груші.  Дерева відбивались у … воді, … глибині річки.  Берег заріс … кущами верболозу. На … березі  лежали … луки.

Д/з До поданих слів дібрати якомога більше означень:
Ліс
Домівка
Хлопець
Школа
Театр
Місто


06.04 ПОНЕДІЛОК МОВА
Тема уроку: ДОДАТОК

Жоден день школяра та кожної людини не повинен пройти марно, всі ми впродовж життя накопичуємо знання, котрі допомагають ставати впевненими та самостійними. Сьогодні ми додамо до нашого «озера знань» ще одну краплю, і воно стане повноводішим та ширшим.

1. Дайте відповідь на запитання:
Що називаємо реченням?
- З чого складається  граматична основа речення?
Що таке підмет?

Що таке присудок?

2. Пригадаймо,які це непрямі відмінки та на які питання відповідають.
Непрямі відмінки усі,окрім називного.
Р. в. кого? чого?
Д. в. кому? чому?
     З. в. кого? що?
     О. в. ким? чим?
     М. в. на кому? на чому?

       Диктант - спостереження. Прочитайте та випишіть з вірша іменники, які відповідають на питання непрямих відмінків:
Я тримаю у руці
Кольорові олівці.
Хочу я намалювати
Кримські гори і Карпати.
Степ і пагорби Дніпрові,
І озера, і діброви,
І веселку, і калину,
Чорне море і Дунай –
Все це наша Україна,
Наш чудовий рідний край!
3.Додаток – це другорядний член речення, що означає предмет (особу, явище), на котрий спрямована дія присудка. Відповідає на питання непрямих відмінків. Додаток найчастіше виражається іменником і займенником. Підкреслюється пунктирною лінією.

4. спишіть, поширюючи речення додатками.
Настала зима.
Закружляли сніжинки.
Діти радіють.

д/з  Написати твір за малюнком про весну у селі, використати додатки і підкреслити їх.
levkonoe | Куденко Алексей. Весна в деревне




26.03 ЧЕТВЕР УКРАЇНСЬКА МОВА
Тема: Другорядні члени речення
Уважно послухай відео:

Так будемо підкреслювати члени речення:
Результат пошуку зображень за запитом другорядні чл речення
Другорядними є такі члени речення:
1. Додаток
2. Означення
3 Обставина

Результат пошуку зображень за запитом другорядні чл речення 3 клас

      Додаток — це другорядний член речення, що означає предмет, на який спрямована дія або по відношенню до якого ця дія відбувається, і відповідає на питання непрямих відмінків. Найчастіше додаток виражається іменником, займенником, або іншою частиною мови в значенні іменника, зрідка – інфінітивом.

Вправа 1
Запишіть речення. Визначте тип речення за метою висловлювання. Встановіть зв'язок слів у реченні.
Зразок:
Жовте листячко летить, під ногами шелестить. (Розповідне речення.) 
Листячко (що робить?) летить, шелестить;
листячко (яке?) жовте;
шелестить (під чим?) під ногами.
Вересень трусить груші в садочку?
Милуйся осінніми деревами при заході сонця.

Вправа 2
Впіймай члени речення. Підкресли підмет, присудок та додатки 

Осіннє листя золотаве на стежку падає з гілля. Пливе по небу чорна хмара. Гілки беріз колишуться від вітру. Сутінки поволі впали на село.

Вправа 3
прочитати речення, записати їх, з’ясувати, яким членом речення є виділене слово
1) Відстань долає кінь, перешкоду поборює воля.
2) Мала лінь велике горе приносить.
3) Один язик мед принесе, другий біду накличе,
4) Слухняного можна словом навчити, а неслуха й віжками не на­вчить.
5) Розум будинки зводить.
6) За одного вченого двох невчених дають.

Д\з повторити відмінки іменника, вивчити правила §51, виконати впр 402


_______________________________________



24.03 Вівторок УКРАЇНСЬКА МОВА
тема: "Головні члени речення. Тренувальні вправи"
Пригадай

Головні члени речення
Підмет
Присудок
Означає предмет, про який ідеться
Означає дію предмета чи що говориться про нього
 1)   Підмет — діяч у реченні.
Підмет називає діяча й відповідає на питання хто? що?. Діячем у реченні може виступати будь-який предмет чи опредмечена дія або ознака, яким приписується якась дія, стан або змінна ознака.
2)   Як перевірити правильність визначення підмета?
Щоб перевірити, чи правильно визначено підмет, зробимо спробу замінити його займенниками він, вона, воно, вони в називному відмінку. Якщо в реченні така заміна можлива, то це підмет, якщо ні — то це додаток або звертання.

1.  Складіть речення, зробивши подані слова й сполучення слів підметами.
Ранок, хто, брат , учень, , Ігор Іванович, Чумацький Шлях,  «Зоре моя вечірняя».
2. Перепишіть, підкресліть головні члени:
Продзвенів шкільний дзвінок. Ми зайшли до спортивного залу. Розпочинається урок. Іван Петрович – учитель фізичної культури. Цей предмет у нас – улюблений.
3.Прочитайте текст, виконайте тести.




д/з 

_____________________________________

ПОНЕДІЛОК 23.03  УКРАЇНСЬКА МОВА
тема уроку: Головні члени речення
1. Оскільки кожне речення – це окрема родина, мала чи велика, то , як і в кожній родині, слова в реченні взаємозв’язані. Як це відбувається ви зрозумієте, коли навчитеся ставити запитання до кожного зі слів речення, тобто встановлювати зв'язок слів у реченні.
2. Переглянь відео і вивчи правила:



3. Гра ”Нескінченне речення ”.
- Складіть речення, додаючи по одному слову до слова сонце.
Зразок: хмарка:  
  Хмарка пливе.
  Хмарка пливе у небі.
  Хмарка пливе високо у небі.
  Біла хмарка пливе високо у небі.

4.Робота над правилами
прочитай правила в підручнику §48 ст 142-143


5.Виписати із  поданих скоромовок тільки підмет і присудок:
  • 1. Летів горобець, сів нахлівець,   а як вийшов стрілець, то утік горобець.
  • 2.Ворона проворонила вороненя.
  • 3.Сом сердитий спить на сонці,
  •    Сивий вус сховав в котомці.
  • 4.Летів горобець через хлівець.



6. Встановіть зв'язок слів у реченні, підкресліть підмет і присудок :   
На струнких ялинках стрибали білки.                        
Стрибали (на чому?) на ялинках;
на ялинках (...) струнких.

7. Встав у речення пропущені головні члени речення.
У лісі виріс великий і  міцний   _______ .
Сонечко ______ за білу  хмару.
Маленькі _______  граються іграшками.

8. Складіть і запишіть речення , використовуючи малюнки,підкреслити головні слова в реченнях.
Результат пошуку зображень за запитом їжак спитьРезультат пошуку зображень за запитом Дятел прилетів до старого дуба.
Результат пошуку зображень за запитом сова
Результат пошуку зображень за запитом діти

д/з §48 вивчити правила, впр 379
_______________________________________

19.03 ЧЕТВЕР УКРАЇНСЬКА МОВА
тема уроку: Словосполучення. Головне і залежне слово.

Сьогоднішнє заняття побудоване у формі відео-уроку.  Посилання на нього: https://www.youtube.com/watch?v=K04hGhtM8o8 . Завдання: переглянути відео і під час перегляду виконувати наступні завдання:
1.                  Записати у 4 колонки подані у відео слова: предмети, ознаки, дії, службові слова.
2.                  Доповнити кожну колонку власними словами.
3.                  Що треба зробити, щоб було зрозуміло що називає слово?

4.                  Знайди в тексті і напиши відповіді на запитання:
1)                  Що таке словосполучення?
2)                  З чого воно складається?
3)                  Залежно від чого змінюються закінчення у словах?
4)                  Випиши з тексту приклади словосполучень. Познач закінчення.
5.                  Виконай умову вправи

















6.                  Добери словосполучення і постав питання. Наприклад: осінь (яка?) золота:
Пісня                       вишитий
Ходить                   дзвінка
Рушник                  швидко
Сонце                     яскраве
7.                  Яке головне слово у словосполученнях, підкресли його. Постав питання:
Новий  костюм
Весела гра
Повільно розмовляти
Тріскучий мороз
Українська мова
Барвиста веселка
8.                  Перепиши. Постав питання від головного питання від головного слова до залежного:




д/з впр. 369 ст 139, вивчити правила про словосполучення
_______________________________________________________________________________



17.03 ВІВТОРОК, УКРАЇНСЬКА МОВА

Тема уроку:
ТРЕНУВАЛЬНІ ВПРАВИ (усе письмово)
1.       Подивись на картинку. Перепиши речення. Після кожного речення напиши, яке воно за метою висловлювання (розповідне, питальне, спонукальне) та за інтонацією (окличне, неокличне)
Зразок: Діти усміхнулися – розповідне, неокличне (тому що в кінці речення стоїть крапка).

2.     ВИПРАВ  ПОМИЛКИ
Прочитай речення. Спиши, виправляючи помилки при написанні розділових знаків.
Діти прийшли в клас Вони сіли за парти, всі взяли кни­ги, зошити, олівці Вчителька викликала до дошки Анд­рійка,

3.     ЗНАЙДИ МЕЖІ РЕЧЕННЯ
— Прочитай початок і кінець кожного речення. Спиши, правильно розставляючи розділові знаки.
ЛАСТІВКИ В КАПЕЛЮСІ
  У нас під стріхою жили ляхівки аж ось трапилась біда під час грози гніздо впало і розбилося  на  землі лежало четверо ластів'ят Ва­силько поклав пташенят у старий  капелюх і прибив його під стріхою ластівки дуже зраділи і почали  годувати ластів'ят.
4.     ДО  КОЖНОГО  РЕЧЕННЯ  ЗАПИШИ  ПИТАННЯ
Прочитай. До кожного речення запиши питання.
КЛУМБА
Соломійка розбила у садку клумбу. Вона посадила на клумбі квіти. Мама похвалила доньку.
Зразок: Що зробила Соломійка в садку?

 5УПІЙМАЙ СПОНУКАЛЬНЕ РЕЧЕННЯ
Випиши з вірша спонукальні речення.
Просить Богданка Оленочка:
— Ти не лови метеличка!
Крилець йому не рви.
Хай літає, хай кружляє
Понад луками"чистими...
Хай милується земля
Крильцями барвистими!         
6.     ГРА «ЗНАЙДИ МЕЖУ».
Прочитай 3 тексти. Встанови межу кожного речення. Перепиши, поставивши правильний розділовий знак.
1
Україна - моя Батьківщина це най­більша європейська держава вона сла­виться своєю природою тут живуть ро­зумні, щирі, добрі люди.
2
Наша держава - Україна мова наша - українська найбільше від усіх мов на світі ми любимо свою рідну мову укра­їнська мова - державна мова України.
3
Київ - столиця України це дуже гарне місто воно розкинулось на берегах Дні­пра головна вулиця Києва - Хрещатик.
___________________________________________________________________

      


16.03 ПОНЕДІЛОК (УКРАЇНСЬКА МОВА)
Тема уроку:
Речення. Види Речень (повторення)


А чи знаєш ти, що розділові знаки мають давню історію?
Крапка – найдавніший розділовий знак. У давніх писемних пам’ятках, коли ще не існувало поділу тексту на слова, крапка саме і вживалася з такою метою, щоб відділити одне слово від іншого або одну частину тексту від іншої.
Тире – походить  із французької мови, воно було утворене від слова із значенням «тягнути». Отже, тире – щось протяжне, це довга горизонтальна риска.


Окличне речення – коли його вимовляємо голосніше, ніж інші речення. У кінці такого речення ставимо знак оклику (!)
Неокличне речення – коли його говоримо звичайним, спокійним голосом, не кричимо. Це більшість речень у нашій мові, у кінці ставимо крапку (.).
У кінці кожного речення має стояти розділовий знак залежно від того, яке речення ми вимовляємо-  . ! ?

ВИДИ РЕЧЕНЬ ЗА МЕТОЮ ВИСЛОВЛЮВАНЯ (залежно від того, що ми хочемо сказати)

У кінці розповідних речень(щось розказуємо іншій людині) ставимо крапку   .  Наприклад: Влад любить ходити до школи.
У кінці питальних (коли ми хочемо щось дізнатися від іншої людини)  знак питання ?  Наприклад: Що Влад любить робити кожен день? Можна вийти?
У спонукальних реченнях ми когось просимо когось про допомогу або наказуємо. Якщо ми підвищуємо голос – ставимо знак оклику, якщо ні – крапку. Наприклад: Не запізнюйся, будь ласка, на перші уроки. Вийди геть з класу!

Письмові завдання:

1.       Вправа «Доповни правило»
Речення складається із … .
Речення починається з  … .
Слова в реченні пишуться … .
 Речення виражає … думку.
В кінці речення ставиться … .
2.       ДОПОМОЖИ  МИШЕНЯТАМ
        Допоможи  мишенятам скласти зі слів речення. Запиши  їх.
Ліс, у, осінь, прийшла.
Одяглися, жовте, дерева, у, вбрання.
3.       ПОРАХУЙ РЕЧЕННЯ. Скільки речень у цьому вірші?
Світає. Край неба палає .
Соловейко в темнім гаї
сонце зустрічає.
4.        «Доповни речення». Після кожного речення напиши яке воно за метою висловлювання і чи це речення окличне чи неокличне.
1). Біля нашої школи ростуть __________.
2). На лузі пасуться ___________.
3). Що тобі ___________ на день народження?
4). Ти  __________на уроці цікаву книжку?
5). Яка надворі сонячна ______ !
6). _____ мені пісню!


Немає коментарів:

Дописати коментар