Інклюзія укр. літ.

18.05 ПОНЕДІЛОК
Тема: Контрольний твір на тему: "Мій улюблений літературний герой"

Інструкція:
1. Твір записуємо у робочих зошитах, які у вересні мені здасте.
2. Обсяг 1 сторінка.
3. Написати усім обов`язково.
4. За списаний з інтернету твір - автоматично одиниця.
5. Час написання - 45 хв, тому перед початком засікаєте час.
6. Термін надсилання - сьогодні. Якщо виникають певні проблеми з написанням або часом - обов`язково пишіть або дзвоніть.

Структура твору - це обов`язково вступ, основна частина і кінцівка.
Літературних героїв обираємо серед тих, яких вивчали протягом другого семестру.
Нехай щастить!


Перед написанням твору прочитайте ➧ Правила написання твору




14.05 П`ЯТНИЦЯ
Тема: "Григір Тютюнник "Дивак"

1. Перегляньте відеоурок:


2. Дайте письмові відповіді за змістом уроку:

1) Що ви запам`ятали з біографії письменника?
2) Чому оповідання названо саме так?
3) Якою є тема твору?
4) Якою є ідея оповідання?

Д/З

Прочитати повість "Сіроманець" (ст. 223-248).



08.05 П`ЯТНИЦЯ
Тема: МАКСИМ РИЛЬСЬКИЙ "ОСІНЬ-МАЛЯР ІЗ ПАЛІТРОЮ ПИШНОЮ", "ДОЩ"

  Багато відомих людей відображали і відображають красу природи у своїх творах. Ось, наприклад, в музиці -П.Чайковського із циклу «Пори року»,  романс С.Рахманінова «Ранок», в живописі -  І.І.Шишкін «Зима»; І.І.Левітан «Золота осінь»,  «Березень»  та багато інших.

  Сьгодні ми познайомимося із творчістю Максима Тадейовича Рильського.
У Максима Тадейовича Рильського сила-силенна віршів про природу. І як ви вже взнали, виріс він серед природи і мав будинок в Голосіївському лісі. І в найменшій росинці він бачив цілу зливу, тобто красу. І підводить читача до думки, що людина і природа мають жити у гармонії.
Максим Рильський майстерно відтворює звуки природи, тонко розуміє її «мову». Він вплітає в рядки поезії надзвичайні яскраві спостереження.

1. Переглянь відео:

2. Дай письмову відповідь на питання:
- Про що розповідається у вірші "Дощ"?
- Якими словами описує автор дощ?
- З ким порівнюється осінь у вірші "Осінь-маляр"?
- Що робить осінь у вірші?


Д/З
ст 212-213 читати та вміти переказувати поезії
ст. 215-222 читати оповідання "Дивак", написати план.




04.05 ПОНЕДІЛОК
Тема уроку: Контрольна робота за творчістю Т. Шевченка, П. Тичини, Є. Гуцала
Дайте поширені відповіді на питання:
1. Хто такий Шевченко? Що ти про нього знаєш?
2. Про що розповідається у вірші «Садок вишневий коло хати»?
3. Хто є головним героєм оповідання Є. Гуцала? Опиши його.
4. Чим закінчилося оповідання «Лось»? Чиподобається тобі ця кінцівка? Що б ти змінив?
5. Яка картинка більше підходить до вірша П. Тичини «Не бував ти у наших краях»?




27.04 ПОНЕДІЛОК
Тема уроку: Співчуття і милосердя – шлях до перемоги добра. Образи хлопчиків.

1. Дай письмові відповіді на питання:
- Поясніть, як ви розумієте поняття «добро» і «зло»?
- Чи допомагали ви колись у біді тваринам? Як саме? Чому?
- Що ви при цьому відчували?
- Чи підгодовуєте ви взимку тварин?
- Чому небезпечно виходити на лід?


Презентація до уроку української літератури у 5 класі "Євген ...
2. Прочитай:
Велике щастя для людини – користуватися благами природи, насолоджуватися ïï красою. Здавалося б, життя скрiзь прекрасне. Але звiдки ж тодi береться жорстокiсть,  бездушнiсть, пiдлiсть? Охороняти лiси, гаï, сади - зелене багатство нашоï краïни закликає нас вiдомий украïнський письменник Євген Гуцало.
Сьогодні ми продовжимо розмову про оповідання Євгена Гуцала «Лось» і звернемо увагу на образи цього твору, спробуємо їх проаналізувати і з’ясувати, чому ж персонажі вчинили так чи інакше. 


3. Людина має безліч чеснот: доброту, щедрість, чуйність, уміння співчувати і любити . Усі вони засновані на любові людини до людини та людини до природи. І є ще така щиросердечна якість, як милосердя. Для того щоб бути милосердним, потрібно вміти прощати та бути щирим гуманістом. Тому що споконвічно милосердя було проявом великодушності до переможеного. Герої оповідання «Лось» яскаво демонструють нам це, але — по-різному: брати мають усі ці чесноти, незважаючи на юний вік та відсутність життєвого досвіду, а Шпичак — зовсім позбавлений цих якостей.
У творі зображено дивовижний світ заповідної природи, ще не зіпсованої людиною. Саме тому Лось почувається тут, як удома. У заповідниках люди зустрічаються рідко — це здебільшого туристи, які хочуть помилуватися красою природи або мислівці, які нелегально полюють на тварин. І якщо перші не становлянь ніякої загрози, то другі, часом, стають справжніми ворогами дикої природи. 
-Щоб розібратися, звідки береться зло, давайте попрацюємо над характеристикою персонажів оповідання.

4. Запиши у зошит:
Дійовими особами твору є:
- Лось (головний персонаж); 
-брати-підберезовики,
-дядько Шпичак (другорядні персонажі). 


д/з 

Намалювати малюнок до будь-якого епізоду з твору.

24.04 П`ЯТНИЦЯ
Тема уроку: "ЄВГЕН ГУЦАЛО. ОПОВІДАННЯ "ЛОСЬ"

   Сьогодні ми познайомимося з митцем, який любив природу. Усю творчість присвятив їй. Це письменник, закоханий у рідний край, чарівне Поділля,— Євген Гуцало.

1. Перегляньте відео:

2. Напишіть кілька речень, що ви запам`ятали про Євгена Гуцала.

3. Перегляньте відео за змістом оповідання "Лось":



д/з 
Прочитайте про письменника у підручнику (с. 203)
Прочитайте оповідання у підручнику на с. 203-210 або послухайте аудіокнигу Аудіокнига "Лось".



 Тема уроку: „Гаї шумлять”

Душею й серцем П.Тичина довгі роки служив Музиці – і вона щедро нагородила його за вірне й незрадливе служіння: влилася в поетичні рядки митця, зазвучала на повну силу, щоб полонити усіх, хто ввійде у Храм його Слова.
Ступимо ж і ми на поріг цього Храму, щоб відчути цей божественний барвозвук – голублячий, ніжнотонний...


Уявіть себе на лоні природи, де є тільки ви й розмаїття барв, звуків і рухів.
Забудьте про проблеми й турботи, вдихніть на повні груди п’янке свіже повітря. Прислухайтесь – і ... почуєте, як шумлять гаї... Придивіться – і ... побачите, як вітер, загравши на струнах-гілках, став на коліна, задивлений, над золото-блакитним плесом річки й чаклує над ним, торкаючи хвилі-звуки.

Виразно прочитайте вірш „Гаї шумлять” у підручнику на ст. 200-201. Прочитайте теорію літератури (ст 201) про ліричного героя, випишіть найголовніше та вивчіть .

Дайте письмові відповіді на питання:
1. Опишіть почуття зворушення. Що, на вашу думку, може викликати це почуття?
2. Як ви розумієте вислів „музика природи”? Гру яких музичних інструментів ви уявляєте, читаючи цей твір?



д/з 
1. Уявіть, що вам запропонували зняти кліп на вірш „Гаї шумлять”. Прокоментуйте, як ви „бачите”  це кліп.


10.04 П`ЯТНИЦЯ
Тема: П. ТИЧИНА "НЕ БУВАВ ТИ У НАШИХ КРАЯХ"

1. Перегляньте відео та виконайте завдання:

2.Запишіть у зошит речення, доповнивши його розлогою власною думкою:
Поезія "Не бував ти у наших краях викликає почуття ... і змушує задуматись про ... .
3. Запишіть аналіз (паспорт) вивченої поезії.
4.Повторіть, хто такий ліричний герой.

  Отже, «Не бував ти у наших краях!» -  вірш –  поетичне звертання до уявного співбесідника. Ліричний герой говорить про свій улюблений степ, де небо без краю, де високі козацькі могили-кургани, де живуть мужні, працьовиті й співучі люди. Саме в них треба вчитися бути стійкими в життєвих випробуваннях, любити свою батьківщину.

Д/з (письмово)

Уяви, що П. Тичина народився на Стрийщині. Які слова, фрази використав би він у поезії, щоб оспівати красу нашого краю? 




06.04  ПОНЕДІЛОК

Тема уроку: Павло Тичина

Тичина Павло Григорович: біографія, біографічні статті

1. Прочитайте:
  Сьогодні ми відкриємо для себе нову зірку на небосхилі нашої поезії. Про нього сказано багато гарних слів.
«Поет, мабуть, світового масштабу… дивний мрійник з очима дитини й розумом філософа». (С.Єфремов)
«…один з найобдарованіших поетів усієї Європи в ХХ столітті. Він не має собі рівних за поетичною винахідливістю, своєрідною музичністю». («Демос» видання Лондонської асоціації публіцистів)

У давньогрецькій міфології є образ геніального співця, винахідника музики й віршування Орфея. Його мистецтво могло творити чудеса: приборкувати диких звірів і навіть зрушувати скелі. Це міфічне ім’я стало  синонімом великого поета й музики, людини надзвичайного обдарування й таланту П.Г.Тичини.

 Завжди цікаво співставляти свої думки з висловлюваннями людей, які мали щасливу нагоду бачити Тичину в дійсності. За свідченням сучасників його обличчя вражало натхненністю. У Тичини були прекрасні душа і серце, бо черства людина не написала б таких чудових віршів.



2. Перегляньте відео та запишіть в зошит найголовніші моменти життя та творчості П.Тичини:



3. Прочитати про поета в підручнику на ст. 199.

Д/З ЗНАЙТИ В ІНТЕРНЕТІ ТА ВИПИСАТИ ЦИТАТИ ПАВЛА ТИЧИНИ








27.03 П‘ЯТНИЦЯ УКРАЇНСТКА ЛІТЕРАТУРА
ТЕМА УРОКУ «Садок вишневий коло хати...»
1. Перегляньте відео:


2. Дайте відповіді на питання:

1. Про яку пору року йдеться в поезії?
2. Як описує Т. Шевченко родину?
3. Які герої діють у вірші?
4. Які почуття переживає ліричний ге­рой?
5. Який настрій викликала поезія у вас?
6. Доведіть, що перед вам лірич­ний твір.
  • Отже, світ шевченківської поезії гармонійний і прекрасний тим, що в ньому все підпорядковане за законами краси: зміст, мова, образи; уславлення добра, справедливості, честі й інших кращих рис людини.

  • Д/з намалювати ілюстрацю до твірша


23.03 ПОНЕДІЛОК УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА
Тема уроку: «Садок вишневий коло хати...» – перлина української та світової ліричної поезії.

1. Минулого уроку ми вивчали поезію "За сонцем хмаронька пливе". Пригадаймо про неї (письмово):
- Про що розповідається у вірші?
- Які кольори згадує автор у вірші?
- Чому автор називає туман ворогом?

2. ЗАПИШИ У ЗОШИТ АНАЛІЗ ВІРША
"За сонцем хмаронька пливе"
Тема (про що розповідається): зображення мінливості природи в зміні дня й ночі.
Ідея (що автор хотів сказати цим віршем): нерозривний звязок почуттів з природою, сподівання на краще майбутнє.

3. Знайомство з віршем "Садок вишневий коло хати"
Сьогодні ми ознайомимось з іншим віршем Т.Г.Шевченка «Садок вишневий коло хати...», спробуємо зрозуміти його красу.
  • Ми не даремно згадали про небезпеку з поезії «За сонцем хмаронька пливе», яку віщував туман, бо в житті поета теж сталося нещастя. 1847 року Тараса Шевченка заарештували за його діяльність у Кирило-Мефодіївському братстві. Поета привезли до Петербурга й ув'язнили в казема­ті, у камері-одиночці Петропавлівської фортеці. Каземат — це приміщення, де тримали в'язнів. Тут майстер слова написав 13 поезій, серед яких і «Садок виш­невий коло хати...».

         Записати: Поезія написана 19-30 травня 1847 року в ув’язненні, увійшла до циклу з 13 
         поезій під назвою «В казематі» .      
  • Зараз ми послухаємо поезію, а також дізнаємось про перший спосіб полегшення запам’ятовування – візуалізацію.
    Візуалізація – це уявлення того, про що говоримо або чуємо за допомогою зорових образів:

Д/з написати тему та ідею вірша "Садок вишневий коло хати..." самостійно . Переписати та відгадати кросворд.
Відновіть пропущені слова у вірші, записавши відповіді у сітку кросворду. Прочитайте по вертикалі ключове для ідеї поезії слово.
Садок вишневий коло хати,
Хрущі над вишнями (1)…….,

(2)……….. з плугами йдуть,

Співають ідучи дівчата,
А (3) ……. вечерять ждуть.


(4)…… вечеря коло хати,

Вечірня (5)…… встає.

Дочка вечерять подає,

А мати хоче (6)……….,

Так соловейко не дaє.



Поклала мати коло хати

Маленьких (7)……… своїх;

Сама заснула коло їх.

Затихло все, тілько дівчата

Та соловейко не затих.

(8) Безтурботне життя на лоні природи – це ……….








1








2












3














4










5















6











7








8















_________________________________________________________________________________________________


20.03 П`ЯТНИЦЯ УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА
Тема уроку: Т. Г. Шевченко "За сонцем хмаронька пливе..."


1. Пригадайте усно факти з біографії поета:

-  Коли народився Т. Шевченко?
-  У якому селі народився?
-  У якому селі минуло дитинство поета?
- Чим захоплювався Тарас у дитинстві?
-  Чи був він допитливим? Доведіть.
-  Чому ім`я Катерина було подвійно дороге поетові?
-  Як звати батьків Тараса?
-  Скільки дітей було у сім`ї Тараса?
-  Де похований Шевченко?
-  Автором якої книги є Т. Шевченко?

2. Переглянь ролик (силка на YouTube https://www.youtube.com/watch?v=LwSYTAHp1Dc )
Які почуття у тебе викликає ця пісня?
3. Прочитай виразно вірш Т. Шевченка «За сонцем хмаронька пливе...» на ст. 195-196


4. Дати письмові відповіді на питання:
– Як називається опис місцевості, природи, погоди, природних явищ?
– Чи можна поезію «За сонцем хмаронька, пливе...» назвати пейзажною?
– Як змінюються у творі кольори?
– Які кольори вживає митець для зображення хмари, а які для туману?
– Порівняйте образи хмари і туману. Чи однаковий настрій вони передають? Опишіть цю картину своїми словами.
– Коли людина перебуває далеко від рідного краю, яким словом можна назвати тугу за ним?
– Прочитайте, якими словами автор передає повернення до реальності?
– Чи буває в дійсності, щоб хмарка чи туман робили так, як люди?
-  Який настрій у Вас після прочитання твору?


5. ВИВЧИТИ ВІРШ «За сонцем хмаронька пливе...» НАПАМ`ЯТЬ, ЗАПИСАТИ ВІДЕО З ВИРАЗНОЮ ДЕКЛАМАЦІЄЮ ВІРША І СКИНУТИ У ГРУПУ У VIBER.
_______________________________________________________________________________

16.03. ПОНЕДІЛОК УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА

Тема : Степан Васильченко. «В бур’янах». Т.Шевченко. Розповідь про поета, його дитинство (на основі повісті Степана Васильченка)

Сьогодні ми дізнаємося про С.Васильченка як письменника, поглибимо знання про Україну часів Т.Шевченка, почнемо знайомитися  з фрагментами  біографічної повісті С.Васильченка «Широкий шлях», з якої дізнаємося багато нового і цікавого про життя Т.Шевченка , про його дитинство як період формування «легендарного поета» та «великого борця за волю свого краю».

1.      Прочитай інформацію про автора:
Степан Васильович Васильченко (справжнє прізвище – Панасенко) народився 1879 р. в м. Ічня Чернігівської області в родині безземельного селянина – шевця. Дитинство митця минуло на лоні природи. С.Васильченко захоплювався народною творчістю та поезією Т.Шевченка. 1904 р. побачило світ його перше оповідання.
            Багато письменників зверталися до біографії Шевченка, але найвідомішим твором про дитинство Кобзаря є повість С.Васильченка
«Широкий шлях». «В бур’янах» - це лише перша частина. В ній розповідається про дитинство Тараса. Відомі факти й документальні дані письменник доповнює щирим громадським почуттям, образним змістом, духом історії. В основі твору –   зіткнення обдарованої юної особистості з ворожим соціальним середовищем. Перемагає в цьому протистоянні внутрішня сила простого сина кріпака.
2.      Прослухай першу частину твору. Для цього перейди за посиланням:  https://www.youtube.com/watch?v=cgLexciL0sc
3.      Прочитай твір у підручнику ст. 187-194.
4.      Дай письмові відповіді на запитання:
1)      Хто був свідком народження Тараса ?
2)  Як ви ставитесь до того факту, що в день народження сина батька женуть на панщину?
3)      Що баба-повитуха побачила, заглянувши знадвору у вікно ?
4)      Хто доглядав маленького Тарасика в дитинстві ?
5)      Чому цього не могли робити батьки ?
6)      Що мав на увазі автор говорячи : «пов’язана з малим Тарасом, як ланцюгами» ?
7)      Опишіть стан Тараса, залишеного на самоті.
8)      Що сказав сусід про Тараса?
9)      Куди ходив Тарас, коли його всі шукали?

Немає коментарів:

Дописати коментар